zaterdag, maart 22

Strandbeesten - Theo Jansen







7 opmerkingen:

Ninia zei

Heb je er ook één in beweging gezien? Ik heb er filmpjes van gezien dat ze op het strand door de wind worden voortbewogen en dat is een fantastisch gezicht. Zo'n strandsessie zou ik graag willen meemaken, in zo'n fabriek lijkt me niet zo veel aan. Ik zag dat jij heel enthousiast was.

Niek zei

Ik heb er niet alleen een zien bewegen maar er ook een zelf in beweging gebracht. Dat is helemaal gaaf.

Anoniem zei

wow! superleuk dat je daar was!!
Aster

Herman zei

Geweldig dat je die dingen in 3D hebt kunnen bekijken. Hier op de Franse tv was laatst een uitgebreide ducumentaire over Theo Jansen en zijn levende strandbeesten (http://www.strandbeest.com/). Ooit wil ik eens tegenkomen!

Niek zei

Hé Herman, wat ontzettend leuk dat dit in Frankrijk ook de aandacht krijgt. En terecht natuurlijk. :-) Ik wens met je mee dat je ooit nog eens een strandbeest tegenkomt.

Christine zei

Ja, ik kan hier niet achterblijven, fantastisch die skeletten die bewegen. Stond er ook een gigantische windmaker om ze in dat gebouw uit te testen? Het lijkt me dat dat wel nauw komt, de balans.

Niek zei

Geen windmaker maar we konden wel met een paar modellen spelen door ze met weinig kracht te duwen en daardoor te laten lopen.
Als het goed is worden ze over enkele weken weer losgelaten op het strand.